1. KÖP
Vid beställning över Internet ingås ett avtal om köp när du tryckt på "Beställ” i kassan. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via hemsidan eller via telefon. Vi svarar på frågor som rör köp/beställning/produkter inom 48 timmar (under vardagar).
GetCamping.se (GetCamping Sverige AB) ingår inte avtal med minderåringa (under 18 år) utan målsmans godkännande.
2. PRISER
Priserna framgår i vår webshop och är alltid aktuella. GetCamping förbehåller sig rätten att när som helst justera priserna. I händelse av grovt fel (över 30%) så hävdar vi rätten att efter lagd order justera priset, om så är fallet kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar placerad order.
Fraktkostnader
Du ser alltid den totala fraktkostnaden i kundvagnen.
3. PRISGARANTI
Om du ska köpa eller har köpt en produkt hos GetCamping som du hittar billigare någon annan stans så bjuder vi på mellanskillnaden på produkten. Det enda du behöver göra för att ta del av prisgarantin är att kontakta oss och ge oss ditt ordernummer och en länk till den andra butiken där det går se att det är samma vara samt går se priset på produkten. Om det är en fysik butik så skicka butikens namn och telefonnr. När vi kontrollerat priset så ersätter vi dig med mellanskillnaden eller sänker priset för din order.
Villkor för prisgarantin:
Garantin gäller i 10 dagar efter ditt köp hos GetCamping.se
Priset gäller enbart ordinarie pris, ej tillfälliga kampanjer eller reapriser.
Garantin gäller enbart om produkten finns på lager i butiken, d.v.s får den inte vara slut hos butiken.
Garantin gäller bara för handlare i Sverige och som säljer till Sverige.
Garantin gäller ej auktioner.
Priset ska vara inklusive frakt och ev andra avgifter.
Det måste vara exakt samma vara, d.v.s. samma färg, storlek, utförande, årsmodell och antal i förpackningen.
Kunden måste skicka länk till butiken där det går utläsa att det är samma märke, modell och storlek. Skärmdump är inte tillåtet. Är det en fysisk butik skall butiksnamn, telefonnummer samt pris finnas med.
4. LEVERANSINFORMATION
När din order har lämnat oss, får du automatiskt en leveransbekräftelse (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress) samt ett kollinummer via e-post. Du kan då följa ditt paket på transportörens hemsida.
Paket under 20 kg skickas med Postnor och kan då hämtas ut vid valt utlämningsställe (går till närmaste utlämningställe ifall ni inte har valt något). Tyngre varor skickas via hemkörning. Postnor tar då kontakt med dig för att bestämma en tid för leverans. Leveransen sker normalt vardagar mellan 07.00 och 17.00 där tiden är beroende av Postnords körscheman. Vissa orter erbjuder även utkörning kvällstid. Små varor och reservdelar kan skickas som brev.
Leveranstider från orderdag (för varor med saldo):
Order före 14:00 på vardagar skickas samma dag. Kunden har rätt att häva köpet utan extra kostnader fram tills ordern är skickad.
Normal leveranstid
1-3 vardagar (Avvikelser kan förekomma på vissa orter eller för gods med avvikande storlek. Kontakta oss för mer information)
Om vi måste beställa hem en vara kan leveranstiden vara längre. Normalt 7-14 dagar. Kontakta oss gärna vid frågor om leveranstid på varor som inte finns på lager.
Utlämningsställe: Välj i kassan eller meddela oss ifall du har specifika önskemål om utlämning annars väljer vi närmaste Postnord ombud.
Id-handling vid utlämning av paket
Vid utlämning av paket via serviceställe måste id alltid uppvisas.
Leveranstider från orderdag (för varor utan saldo):
Leveranstiden från leverantören anges längst ned på produktinformationen. Kunden har rätt att utan kostnad häva köpet fram tills varan lämnat oss.
BESTÄLLNINGAR UTANFÖR SVERIGE / EXPORT ORDERS
Leveranstiden är beroende av destinationen så kontakta oss för mer exakt leveransinformation.
Normala leveranstider
Danmark: 3-6 vardagar
Finland. 3-5 vardagar
Orders outside the Nordics: Please contact us for a delivery time
5. BETALNING
Faktura - Privatperson/Företag: Betala inom 14 dagar. Inga extra kostnader tillkommer.
Delbetalning - Privatperson: Enligt vilkor från Klarna - Läs mer
Betalkort: En betalkortsorder läggs via hemsidan, ej mail. Din beställning belastas på det kortnummer du angett. Vi använder oss av Klarna för kortbetalningar vilka uppfyller kraven för PCI DSS. Inga kortuppgifter sparas av oss.
Vid misstänkt otillbörligt kortköp förbehåller vi oss rätten att begära in personnummer för verifiering av adress. I dessa fall levereras varor endast till folkbokförd adress. Vid uthämtning av förbeställd order i vår lagerutlämning, skall ID-kort kunna uppvisas på plats.
6. GARANTI / REKLAMATION
Naturligtvis har du garanti på alla de produkter du köper hos oss. Minst 1 års garanti på samtliga produkter (med undantag för förbrukningsvaror) och det gäller för alla, privatpersoner och företag. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år för varor som är köpta efter 1 april 2005. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Rent praktiskt fungerar det så att om du får problem under garantitiden
1. Du kontaktar du oss via e-post eller via telefon nr 090-349 33 50.
2. Vi sänder då dig en förbetald paketavi (om det är väldigt bråttom kan du själv betala för frakten så ersätter vi dej senare) så att du kostnadsfritt kan skicka varan direkt tillbaka till oss eller till vår leverantör. Gäller bara efter besked från oss.
3. Efter genomgång där service är möjlig skickas varan kostnadsfritt åter hem till dig. Om varan inte går att serva så ersätts du med en ny vara.
Ett tips är att ta kort på felet så brukar det påskynda förfarandet då vi kan kontakta leverantören direkt.
Som kund ansvarar du att varan packas så den kan klara normal pakethantering. Tält sovsäckar och andra varor som är fuktkänsliga ska vara ordentligt torkade innan de skickas. Om det skulle visa sig att du som kund åberopat garanti och leverantören konstaterar att felet beror på yttre åverkan och inte täcks av garantin, så står du som kund för reparationskostnaden. Efter godkännande av kostnadsförslag och reparation skickas varan hem till dig mot postförskott.
Om vi inte kommer överens
Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Vid eventuell tvist hos EU:s motsvarighet ODR så följer vi alltid den rekommendation som ges där.
7. ÅNGERRÄTT
Som privatperson har du 60 dagar från leverans på dig att ångra ditt köp för antingen byte eller retur mot betalning. OBS: Ångerrätt gäller ej specialbeställda artiklar eller reservdelar som inte ingår i vårt ordinarie sortiment.
När du returnerar en vara är det viktigt att varan returneras i väsentligt oförändrat skick i orginalkartong och att alla eventuella papper, manualer och tillbehör också skickas med. Det är inte tillåtet att använda originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl. Om varan är hanterad i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att prova varan förbehåller vi oss rätten till att använda ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen. Detta med hänvisning till lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler i Sverige.
Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen (exempelvis en blisterförpackning) så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas. Även våra tält får du montera och undersöka. Det ska dock ske på ett torrt och rent underlag och inte lämna några synliga spår på golv eller duk.
Efter att vi har mottagit och godkänt en retur med önskemål om återbetalning så initierar vi inom fem arbetsdagar en återbetalning på beloppet som du betalat till oss för ditt köp, exklusive eventuella fraktkostnader. Återbetalningen sker via Klarna vilket innebär att pengarna återbetalas till det konto du har betalt fakturan från, kontot du kopplat kortbetalningen till eller så regleras din skuld hos Klarna.
GetCamping.se (GetCamping Sverige AB) tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder.
Steg för steg vid returer
Byte av storlek kläder
För kläder gäller fria byten av storlek. Vill ni byta så meddela oss bara via e-post till vilken storlek ni vill byta så ordnar vi det.
Boka returfrakten själv
Vill ni i stället skicka returen själva så behöver ni skicka den som företagspaket. Vi har inte möjlighet att hämta ut returer hos ombud. Viktigt är då att returen märks på paketet eller i paketet med ordernummer och namn. Skickas sedan till:
GetCamping Sverige AB
Förådsvägen 27
90132 Umeå
8. FEL VID LEVERANS
Eventuella fel i din leverans anmäls till oss på GetCamping. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss via e-post till info@getcamping.se eller via vårt kontaktformulär.
9. TRANSPORTSKADOR
Skador anmäls till oss på GetCamping. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss direkt ni upptäcker en skada via e-post till info@getcamping.se. Det är viktigt att spara allt emballage. Ta gärna ett kort både på embalage och produkt direkt när du upptäcker skadan och skicka bilderna till oss. Transportören ersätter endast transportskador som anmäls inom tre dygn. Du kan även välja att inte lösa ut ett paket som du ser är skadat, även om du tror att innehållet klarat sig.
10. EJ UTLÖSTA PAKET
För ej utlösta paket debiterar vi dig 295 kr per paket för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom den av transportören angivna tiden. För hemleveranser tillkommer kostnaden för returfrakten. För beställningar utanför Sverige debiteras våra kostnader för frakt och returfrakt. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.
11. PRODUKTINFORMATION
GetCamping (GetCamping Sverige AB) reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i Internetbutiken samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
12. BRUKSANVISNINGAR
Våra tält leveras med monteringsanvisningar på engelska. Men i och med att det i stort sett bara är bilder så är det i de flesta fall inga problem. Vi rekommenderar ändå att testa slå upp tältet hemma i lugn och ro. Vid frågetecken går det självklart bra att kontakta oss.
13. FORCE MAJEURE
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att GetCamping Sverige AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
14. PERSONUPPGIFTER
Vi på GetCamping värnar om våra besökare och kunders integritet. De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att säljas vidare på något sätt eller i någon form och kommer bara att användas av oss samt för att genomföra leverans och betalning av din order. Vår hantering av personuppgifter är anpassad efter dataskyddsförordningen GDPR. Hela vår integritets och dataskyddspolicy kan du läsa här.
15. COOKIES
Vi använder oss av cookes för att förbättra kundupplevelsen, genomföra köp samt för att samla in statistik. Du kan hitta en fullständig list över vilka cookies vi samlar in här.
GetCamping
GetCamping.se ägs och drivs av GetCamping Sverige AB. Bolaget har sitt säte i Umeå och grundades 2010. Kontakta oss gärna ifall ni har några förbättringsförslag eller andra synpunkter.
GetCamping Sverige AB
Förrådsvägen 27
90132 Umeå
090-349 33 50
info@getcamping.se
Produkten har blivit tillagd i varukorgen